FEM SPU vs. FEP PEVŠ - porovnanie
Porovnanie slovenských fakúlt: Fakulta ekonomiky a manažmentu SPU a Fakulta ekonómie a podnikania PEVŠ
Obsah porovnania
Informácie o fakultách
FEM SPU
Fakulta ekonomiky a manažmentu SPU
Paneurópska vysoká škola v Bratislave
Adresa:
Tr. A. Hlinku 2 94976 Nitra
FEP PEVŠ
Fakulta ekonómie a podnikania PEVŠ
Paneurópska vysoká škola v Bratislave
Adresa:
Bratislava
Web: www.paneurouni.com
Záujem o fakultu - bakalársky stupeň
Počet záujemcov o štúdium na fakulte v bakálárskom (prvom) stupni za posledné roky a celkový trend záujmu o štúdium na fakulte.
Vysvetlenie dôležitých metrík:
podiel zapísaných študentov udáva, koľko z prijatých študentov sa naozaj zapísalo na fakultu. Ak je podiel nízky, znamená to, že si študenti napriek prijatiu na fakultu radšej vybrali inú školu.
FEM Fakulta ekonomiky a manažmentu SPU
Rok |
Prihlášky |
Prijatí |
Zapísaní |
Podiel zapísan. |
2019 |
652 |
546 |
345 |
63%
|
2020 |
555 |
554 |
340
- 5
|
61%
-1%
|
3-ročný trend |
|
|
|
-1% |
FEP Fakulta ekonómie a podnikania PEVŠ
Rok |
Prihlášky |
Prijatí |
Zapísaní |
Podiel zapísan. |
2019 |
105 |
105 |
55 |
52%
|
2020 |
105 |
105 |
45
- 10
|
43%
-18%
|
3-ročný trend |
|
|
|
-10% |
Záujem o fakultu - inžiniersky/magisterský stupeň
Počet záujemcov o štúdium na fakulte v magisterskom / inžinierskom (druhom) stupni za posledné roky a celkový trend záujmu o štúdium na fakulte.
Vysvetlenie dôležitých metrík:
podiel zapísaných študentov udáva, koľko z prijatých študentov sa naozaj zapísalo na fakultu. Ak je podiel nízky, znamená to, že si študenti napriek prijatiu na fakultu radšej vybrali inú školu.
FEM Fakulta ekonomiky a manažmentu SPU
Rok |
Prihlášky |
Prijatí |
Zapísaní |
Podiel zapísan. |
2019 |
310 |
307 |
288 |
94%
|
2020 |
251 |
250 |
239
- 49
|
96%
-17%
|
3-ročný trend |
|
|
|
378% |
FEP Fakulta ekonómie a podnikania PEVŠ
Rok |
Prihlášky |
Prijatí |
Zapísaní |
Podiel zapísan. |
2019 |
24 |
24 |
23 |
96%
|
2020 |
23 |
23 |
22
- 1
|
96%
-4%
|
3-ročný trend |
|
|
|
-56% |
Študenti študujúci na fakulte
Počet interných študentov študujúcich v jednotlivých stupňoch štúdia na fakulte za posledné roky.
FEM Fakulta ekonomiky a manažmentu SPU
Rok |
1. + 2. stupeň |
3. stupeň |
študenti |
|
študenti |
|
2019 |
1741 |
|
22 |
|
2020 |
1632 |
-7%
|
16 |
-38%
|
2021 |
1472 |
-11%
|
20 |
20%
|
3-ročný trend |
|
-18% |
|
-18% |
FEP Fakulta ekonómie a podnikania PEVŠ
Rok |
1. + 2. stupeň |
3. stupeň |
študenti |
|
študenti |
|
2019 |
293 |
|
8 |
|
2020 |
294 |
0%
|
8 |
0%
|
2021 |
290 |
-1%
|
5 |
-60%
|
3-ročný trend |
|
-1% |
|
-60% |
Učitelia na fakulte (pedagogickí zamestnanci)
Od počtu pedagogických zamestnancov na fakulte sa odvíjajú možnosti vzdelávania (počet študijných programov, predmetov, vedených študentov a pod.).
Čím väčší je počet pedagogických zamestnancov, tým viac predmetov dokáže fakulta pokryť a študenti tak majú zvyčajne viac možností, čo študovať a ako si vyberať predmety.
Významnú rolu tiež zohráva počet profesorov a docentov, ktorí sú zodpovední jednak za garantovanie predmetov a študijných odborov, a tiež sa vedenie daľších výskumníkov (v prípade univerzity) - študentov doktorandského štúdia.
Čím viac profesorov fakulta má, tým väčší počet študijných odborov môže poskytovať.
Čím viac profesorov a docentov má fakulta, tým viac predmetov dokáže poskytovať.
Čím viac pedagogických pracovníkov fakulta má, tým lepšie vie pokryť potreby študentov a študenti majú väčší výber pri voľbe predmetov a záverečných prác.
Na fakulte môžu pôsobiť aj pedagogickí pracovníci na menší úväzok, tí však nie sú k dispozícii pre fakultu a študentov neobmedzene, a preto ich v štatistikách neevidujeme.
FEM Fakulta ekonomiky a manažmentu SPU
Rok |
Profesori |
Docenti |
Ostatní |
počet |
|
počet |
|
počet |
|
2019 |
5 |
-17% |
30 |
3% |
74 |
-3% |
2020 |
5 |
-17% |
29 |
-3% |
73 |
-3% |
2021 |
6 |
20% |
29 |
0% |
50 |
-24% |
Trend |
|
-14% |
|
0% |
|
-30% |
FEP Fakulta ekonómie a podnikania PEVŠ
Rok |
Profesori |
Docenti |
Ostatní |
počet |
|
počet |
|
počet |
|
2019 |
4 |
0% |
5 |
-17% |
7 |
17% |
2020 |
5 |
25% |
5 |
0% |
6 |
0% |
2021 |
5 |
0% |
5 |
0% |
4 |
-33% |
Trend |
|
25% |
|
-17% |
|
-16% |
Pomer učitelia vs. študenti
Stĺpec pomer vyjadruje počet študentov na jedného učiteľa (profesora, docenta).
Nížši pomer je lepší z pohľadu študenta: čím nižší je pomer študentov na jedného učiteľa, tým má jeden učiteľ viac času venovať sa študentom.
Pri fakultách, kde vychádza na jedného učiteľa veľa študentov môže mať študent problém dohodnúť si s učiteľom konzultácie či vybrať si záverečnú prácu podľa svojich predstáv alebo dokonca dostať odpoveď na email.
FEM Fakulta ekonomiky a manažmentu SPU
Rok |
Študenti |
Profesori |
Profesori + Docenti |
Celkovo |
počet |
pomer |
počet |
pomer |
počet |
pomer |
2019 |
1741 |
5 |
348.2 |
35 |
49.74 |
74 |
15.97 |
2020 |
1632 |
5 |
326.4 |
34 |
48 |
73 |
15.25 |
2021 |
1472 |
6 |
245.33 |
35 |
42.06 |
50 |
17.32 |
FEP Fakulta ekonómie a podnikania PEVŠ
Rok |
Študenti |
Profesori |
Profesori + Docenti |
Celkovo |
počet |
pomer |
počet |
pomer |
počet |
pomer |
2019 |
293 |
4 |
73.25 |
9 |
32.56 |
7 |
18.31 |
2020 |
294 |
5 |
58.8 |
10 |
29.4 |
6 |
18.38 |
2021 |
290 |
5 |
58 |
10 |
29 |
4 |
20.71 |
Absolventi fakulty
Počet absolventov interného štúdia v jednotlivých stupňoch. Tieto dáta zohľadňujú tiež úspešnosť študentov dokončiť štúdium.
FEM Fakulta ekonomiky a manažmentu SPU
Rok |
1. + 2. stupeň |
3. stupeň |
absolventi |
|
absolventi |
|
2019 |
588 |
-6%
|
8 |
33%
|
2020 |
590 |
-5%
|
14 |
56%
|
2021 |
536 |
-6%
|
6 |
-33%
|
3-ročný trend |
|
-17% |
|
56% |
FEP Fakulta ekonómie a podnikania PEVŠ
Rok |
1. + 2. stupeň |
3. stupeň |
absolventi |
|
absolventi |
|
2019 |
82 |
8%
|
1 |
-50%
|
2020 |
48 |
-23%
|
3 |
0%
|
2021 |
57 |
-8%
|
3 |
50%
|
3-ročný trend |
|
-23% |
|
0% |
Súhrn - porovnanie fakúlt
|
FEM: Fakulta ekonomiky a manažmentu SPU |
FEP: Fakulta ekonómie a podnikania PEVŠ |
Záujem o štúdium - 1. a 2. stupeň |
61% (trend: -1%) |
43% (trend: -10%) |
Počet študentov - 1. a 2. stupeň |
1472 |
290 |
Počet študentov - 3. stupeň |
20 |
5 |
Počet profesorov |
6 |
5 |
Počet profesorov a docentov |
35 |
10 |
Počet pedagogických zamestnancov |
85 |
14 |
Počet študentov na učiteľa |
17.32 |
20.71 |